Η Fujitsu Laboratories ανέπτυξε μία τεχνολογία που μπορεί να ανιχνεύει το δάχτυλό σας ως κέρσορα υπολογιστή πάνω σε πραγματικά αντικείμενα, δημιουργώντας μία διαδραστική οθόνη αφής που περιέχει αντικείμενα από τον πραγματικό αλλά και τον ψηφιακό κόσμο.
«Πιστεύουμε ότι το χαρτί και πολλά άλλα αντικείμενα θα μπορούσαν να χειραγωγηθούν αγγίζοντας τα, όπως και σε μια οθόνη αφής. Αυτό το σύστημα δεν χρησιμοποιεί κάποια εξεζητημένη τεχνολογία. Αποτελείται από μια συνηθισμένη κάμερα, καθώς και ένα προβολέα εικόνας. Οι δυνατότητες του συστήματος πηγάζουν από την τεχνολογία επεξεργασίας εικόνας».
Με την τεχνολογία αυτή μπορείτε να εισάγετε πληροφορίες με βάση αποσπάσματα ενός πραγματικού εγγράφου, ή κάποια (υλικά) αντικείμενα που επιλέγετε.
Η συσκευή μετρά το σχήμα του πραγματικού αντικειμένου και προσαρμόζει αυτόματα ένα σύστημα συντεταγμένων για την κάμερα, τον προβολέα και τον πραγματικό κόσμο. Έτσι, συντονίζει την οθόνη με το τι αγγίζετε, όχι μόνο σε επίπεδες επιφάνειες, αλλά και σε καμπύλες, όπως, για παράδειγμα, ένα βιβλίο.
«Μέχρι τώρα, η αφή έχει χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία υπολογιστών και άλλων συσκευών. Αλλά με αυτή την τεχνολογία δεν μένουμε μόνο στη λειτουργία ενός PC, αλλά συνδυάζουμε πραγματικά αντικείμενα με ψηφιακά μέσα».
«Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να μην αντιδρά όταν κάνετε φυσικές κινήσεις σε ένα τραπέζι. Λειτουργεί μόνο όταν δείχνετε ένα σημείο με το δάχτυλο, το οποίο σημαίνει ότι αυτό το σύστημα λειτουργεί ως διεπαφή μεταξύ φυσικών διεργασιών και ψηφιακών συσκευών».
Για να ανιχνεύει την αφή με ακρίβεια, το σύστημα πρέπει να εντοπίζει με ακρίβεια το ύψος δακτύλου. Ειδικότερα, με την κάμερα χαμηλής ανάλυσης που χρησιμοποιήθηκε εδώ (320 χ 180), εάν η ανίχνευση δακτύλου είναι μακριά κατά ένα μόνο εικονοστοιχείο, αυτό μεταφράζεται σε διαφορά ύψους κατά 1 εκατοστό. Έτσι, το σύστημα απαιτεί τεχνολογία για την αναγνώριση χεριών με μεγάλη ακρίβεια.
«Χρησιμοποιούμε μία χαμηλής ανάλυσης κάμερα που δίνει μια συγκεχυμένη εικόνα, αλλά το σύστημα το αντισταθμίζει μέσω της επεξεργασίας εικόνας, με αποτέλεσμα να υπολογίζει 3D θέσεις με μεγάλη ακρίβεια».
Το ίδιο σύστημα περιλαμβάνει επίσης τεχνολογία για τον έλεγχο χρώματος και φωτεινότητας, σύμφωνα με το φως του περιβάλλοντος, και προσαρμόζοντας τις ατομικές διαφορές στο χρώμα του χεριού. Με τον τρόπο αυτό, μπορεί να προσδιορίσει τα δάχτυλα με συνέπεια, με μικρή επιρροή από το περιβάλλον ή τις ατομικές διαφορές.
Επίσης, σε περιπτώσεις που δεν χρησιμοποιούμε αφή, το σύστημα μπορεί να λειτουργεί με χειρονομίες. Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε ότι, όταν μετακινείτε τη γροθιά σας, μπορείτε να χειριστείτε την οπτική γωνία για 3D CAD δεδομένα. Έτσι, θα μπορούσαν να υπάρχουν εφαρμογές για το σύστημα αφής που συνδυάζονται με τρέχοντα συστήματα χειρονομίας.
«Για παράδειγμα, πιστεύουμε ότι αυτό το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να δείτε αναλυτικές πληροφορίες σε πάγκο κάποιου ταξιδιωτικού πρακτορείου, ή όταν θα πρέπει να συμπληρώσετε φόρμες στο Δημαρχείο».
«Στόχος μας είναι να αναπτυχθεί μια εμπορική έκδοση αυτού του συστήματος από τις αρχές του 2014. Είναι ακόμα στο επίπεδο της επίδειξης και δεν έχει χρησιμοποιηθεί σε πραγματικές συνθήκες. Στη συνέχεια, θα θέλαμε να βάλουμε ανθρώπους να το χρησιμοποιήσουν για πραγματικές εργασίες, να δούμε τι θέματα προκύπτουν και να αξιολογήσουμε τη χρηστικότητα. Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την αξιολόγηση για να βελτιώσουμε αυτό το σύστημα».
Δείτε το βίντεο για να καταλάβετε για τι ακριβώς μιλάμε:
Πηγές: www.diginfo.tv